1 tydzień ciąży

0
441

W momencie podejrzenia, że nasz stan może być nieco odmienny, mamy już za sobą zazwyczaj pierwsze oznaki ciąży jakimi są często nieprzyjemne objawy w postaci mdłości. Jak wygląda jednak 1 tydzień ciąży? Jakie objawy są dla niego charakterystyczne?

1 tydzień ciąży

1 tydzień ciążyWłaściwie nie ma dobrej odpowiedzi na to pytanie. Pierwszy tydzień nie wyróżnia się bowiem niczym szczególnym, a kobieta nie czuje się inaczej niż zwykle. W organizmie zachodzą jednak pierwsze zmiany, o których przyszła matka nie ma pojęcia. Test ciążowy jest wówczas zbędny, ponieważ należy potraktować ten tydzień jako przygotowanie na ciążę właściwą. Jeżeli więc w tym wczesnym stadium mamy podejrzenia, że jednak możemy spodziewać się dziecka, powinnyśmy zacząć dbać o siebie i wprowadzić zdrową dietę. Dieta pozwoli przygotować organizm na pozostały czas, w którym będzie obciążony bardziej niż dotychczas.

Pierwszy tydzień nie jest oczywiście tygodniem, w którym w macicy zagnieżdża się zarodek. Jest to przyjęty wiek ciąży, ponieważ w ten sposób jest ona liczona. Jej początek jest bowiem określany jako pierwszy dzień po ostatniej miesiączce. Z biologicznego punktu widzenia zygota powstaje dużo później niż przyjmują lekarze, a pierwsze tygodnie mogą być przez nich określane błędnie, zwłaszcza jeśli kobieta nie wie kiedy mogło dojść do zapłodnienia. Planowanie ciąży jest niezwykle ważne w przypadku określania jej wieku.

Badania w pierwszym tygodniu ciąży

Często to właśnie pierwszy tydzień jest czasem, w którym wykonujemy niezbędne badania. Są to między innymi badania na obecność przeciwciał toksoplazmozy i innych chorób pasożytniczych. Jest to także czas budowania zdrowej diety i wprowadzania do organizmu dodatkowej suplementacji w postaci wszelkich poleconych przez lekarza tabletek. Pierwszy tydzień ciąży jest czasem, który docenimy będąc już w dalszym jej etapie. Przypominamy sobie wtedy w jakiej nieświadomości żyłyśmy podczas tego okresu, a często jak planowałyśmy wszelkie działania związane z planowaniem potomka.

Jest to na pewno swego rodzaju piękny czas dla każdej kobiety jak i każdego mężczyzny, ponieważ jest on początkiem nowego etapu w życiu, który będzie trwał już do końca. Nigdy bowiem nie powrócimy do naszego dawnego życia, a w naszym sercu zawsze będzie już ktoś następny. Dziecko wprowadza wówczas harmonię, a po długim czasie nieudanym prób, również spokój. Data poznania pierwszego dnia naszego nowego, wspólnego życia jest oczywiście datą umowną, jednak warto ją znać dla swojej satysfakcji.

Dieta w ciąży

Każda kobieta, która dowie się, ze jest już w ciąży, musi podjąć kroki w celu zaprowadzenia zmian w swojej diecie. Utarł się w powszechnym mniemaniu, ze powinny być zmiany absolutnie radykalne. Ale czy jest to prawdą? Nie zawsze, kobieta w ciąży może spożywać produkty, które powszechnie uchodzą za stosunkowo szkodliwe, jednak powinna zachować w tym umiar. Weźmy choćby pod lupę cukier, zawierający glukozę. Nie trzeba przypominać, jak szkodliwy jest dla organizmu ten produkt spożywczy. Jednak cukry proste są niezbędne do prawidłowego rozwoju dziecka. Stąd tez kobieta w ciąży może sobie pozwolić na spożywanie cukru i słodyczy, z tym że musi w tym zachować odpowiedni umiar. Również można spożywać owoce. W przypadku słodyczy ma to o tyle duże znaczenie, że kobieta w ciąży ma często apetyt na rożne smaki. Bardzo często dotyczy to własnie słodyczy.

1 tydzień ciążyJak wygląda natomiast sytuacja ze spożywaniem mięsa w trakcie ciąży? W tym wypadku kobieta powinna zjadać spore jego ilości. Oczywiście warto tutaj dokonać odpowiedniej selekcji produktów mięsnych i wybierać te najzdrowsze. Dlatego też najlepiej preferować drób kosztem mięsa czerwonego. Warto również spożywać ryby. Głównie chodzi tutaj o dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości żelaza, które jet również potrzebne dla prawidłowego rozwoju płodu. Przy czym warto pamiętać, że nie wskazane jest spożywania mięsa i ryb w postaci surowej. Oczywiście warto również tłuszcze pochodzenia zwierzęcego zastąpić tymi pochodzenia roślinnego.

Węglowodany są najważniejsze

W diecie kobiety w ciąży nie powinno zabraknąć miejsca na odpowiednią ilość węglowodanów. W przypadku węglowodanów złożonych powinno się spożywać spore ilości produktów zbożowych, ziemniakach, kaszach, czy też w ryżu. To składnik, który daje odpowiednią energię dla rozwoju dziecka. Warto również spożywać mleko i nabiał. W przypadku mleka najlepiej unikać picia go w wersji surowej. Nabiał jest niezbędny dla dostarczenia odpowiedniej ilości biała i wapnia. Warto również zadbać o dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości wody. Nie należy tej ilości jednak jakoś radykalnie zwiększać. Jeśli nie czujesz większego pragnienia możesz spożywać wodę w ilości zalecanej każdej dorosłej osobie.

[Głosów:1    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here