2 tydzień ciąży

0
21
2 tydzień ciąży

Tak naprawdę 2 tydzień ciąży jest to dopiero początek dni płodnych, a więc czas, w którym kobieta może teoretycznie zajść w ciążę. Już tutaj trwa pierwszy miesiąc ciąży mimo, że organizm dopiero zaczyna się przygotowywać do zapłodnienia, które może nastąpić w okresie jajeczkowania, czyli (jeżeli miesiączkowanie występuje regularnie) między 12. a 16. dniem cyklu menstruacyjnego.

2 tydzień ciąży

Kobieta obserwując swój organizm może w prosty sposób wywnioskować zbliżające się dni płodne, którymi objawami są:

  • wyższa temperatura ciała,
  • delikatny ból podbrzusza,
  • tkliwość i bolesność piersi,
  • atrakcyjne samopoczucie oraz wygląd,
  • charakterystyczny (rozciągliwy i przezroczysty) śluz płodny,
  • delikatne plamienie (choć nie zawsze).

W aptece lub drogerii można zaopatrzyć się również w testy owulacyjne, które są pomocne zwłaszcza w planowaniu poczęcia maluszka. Współżycie w czasie jajeczkowania ma duże szanse zakończyć się ciążą. By doszło do zapłodnienia, konieczne jest spotkanie plemnika z jajeczkiem. Może dojść do tego zaledwie przez parę godzin (maksymalnie dobę) od rozpoczęcia się owulacji. Dlatego właśnie współżycie przed jajeczkowaniem ma największe szanse na powodzenie. Natomiast plemniki są w stanie przetrwać w drogach rodnych kobiety nawet przez 6 dni.

Planowanie płci dziecka

2 tydzień ciążyPrzy staraniach o dziecko najlepiej jest współżyć co 2-3 dni, a w dni płodne nawet codziennie. Jednak najważniejsze, by nie stwarzać presji, gdyż sam stres związany ze staraniami może przyczynić się do trudności w zajściu w upragnioną ciążę. Wiele przyszłych rodziców zastanawia się, czy jest możliwe zaplanowanie płci dzidziusia. Podobno współżycie na 2 dni przed jajeczkowaniem zwiększa szansę na dziewczynkę, natomiast w dniu jajeczkowania sprzyja poczęciu chłopczyka. Niektóre mamy korzystają także z kalendarza chińskiego, na którego podstawie można teoretycznie wyliczyć płeć.

Według niektórych również dieta ma wpływ na konkretną płeć. Aby zwiększyć szansę na dziewczynkę warto sięgnąć po:

  • makarony,
  • jajka,
  • przetwory mleczne,
  • czekoladę.

Natomiast na chłopca warto zajadać się:

  • potrawami dobrze dosolonymi,
  • mięsami oraz rybami,
  • daktylami, śliwkami i rodzynkami.

Planując ciążę warto już wcześniej skonsultować się z wybranym lekarzem ginekologiem, a także wykonać podstawowe badania (krwi, moczu, grupy krwi, badania hormonalne). Ważne jest także, by już na tym etapie przyjmować kwas foliowy, który ma istotny wpływ na rozwój maluszka.

Kobieta w ciąży a dieta

Wiele kobiet planujących ciążę zastanawia się w jaki sposób zmieni się ich codzienna dieta. Czy będą musiały dokonać radykalnych zmian w codziennym żywieniu, czy też będą mogły spożywać pokarmy tak jak dotychczas? Wbrew pozorom zmiany żywieniowe w diecie kobiety nie są aż tak radykalne jakby się mogło wydawać. Co powinna spożywać kobieta w ciąży? Przede wszystkim dla prawidłowego rozwoju płodu potrzebne będą zarówno cukry proste jak i złożone. Węglowodany są niezbędnym składnikiem, który ma znaczny wpływ na rozwój dziecka. Dlatego też kobieta w ciąży nie musi odstawiać słodyczy i może również spożywać cukier. Oczywiście wszystko to musi odbywać się z umiarem. W przypadku węglowodanów złożonych zaleca się spożywanie kasz, produktów zbożowych, ryżu, czy też ziemniaków.

2 tydzień ciążyKobieta w ciąży oczywiście nie może też stronic od warzyw i owoców. Tutaj jednak należy mieć na uwadze, że zasadniczo nie powinno się spożywać warzyw w postaci surowej. Są one stosunkowo ciężkostrawne. Warto też szczególną uwagę poświęcić warzywom zawierającym spore ilości błonnika. Takie warzywa najlepiej ugotować, niż zajadać się z nimi w postaci surowej. Warto spożywać również spore ilości mięsa. W tym wypadku należy pamiętać, że najlepiej jest postawić na drób i ryby. Mięso czerwone można spożywać, ale w bardzo umiarkowanych ilościach. Należy unikać potraw mięsnych surowych, a także wędzonych. Najlepiej zjadać mięso w postaci gotowanej.

Aktywność fizyczna w czasie ciąży

Wydawać by się mogło, że ciąża nie sprzyja aktywności fizycznej i zasadzie jakakolwiek forma uprawiania sportu jest wykluczona. Jednak jest to opinia bardzo myląca. W zasadzie można powiedzieć, że kobieta w ciąży nawet musi się ruszać, gdyż ma to dobry wpływ na rozwój dziecka, ale również na jej zdrowie. Brak ruchu jest nawet absolutnie niewskazany, bowiem może się przyczynić do wzrostu masy ciała. Oczywiście nie można też intensywnością sporu przesadzać. Wszak nasze stawy są znacznie bardziej obciążone niż w normalnych warunkach. Jednak wskazane są spacery, pływanie, czy też aerobik. Trzeba uważać ze sportami, podczas uprawiania których można upaść. Dlatego przykładowo jest problem z jazdą na rowerze. Ryzyko upadku jest spore. Stąd odradza się uprawiania zespołowych sportów kontaktowych.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here