3 tydzień ciąży

0
194
3 tydzień ciąży

Przyszłe mamy bardzo często nie wiedzą, że zostaną matkami nawet do 12 tygodnia ciąży. Dzieje się tak ponieważ, niektóre kobiety w ciągu dwóch pierwszych miesięcy ciąży nadal mają miesiączkę. Zdarzały się również pojedyncze przypadki gdzie kobiety dowiadywały się że zostaną matkami dopiero podczas porodów, ponieważ nie odczuwały żadnych objawów a organizm nie dawał żadnych sygnałów. Najczęściej jednak kobiety dowiadują się gdy następuje około 3 tydzień ciąży.

3 tydzień ciąży

3 tydzień ciążyZanika miesiączka a tym samym organizm daje nam do myślenia: oho a może jestem w ciąży? Aby się o tym przekonać, najprościej jest wykonać test ciążowy, których teraz na rynku pojawia się ogromny wybór. Test ciążowy nie jest jednak zawsze w 100% wiarygodny, dlatego najlepiej jest wybrać się do naszego lekarza ginekologa, który wykona badanie ginekologiczne i oceni czy rzeczywiście ciąża jest. Można również w laboratoriach wykonać test Beta-hcg, czyli badanie krwi wykazujące ilość hormonów ciążowych. Pozwala ono na wiarygodny wynik czy kobieta jest w ciąży, a jeśli jest to w którym tygodniu. Większość kobiet już w 3 tygodniu zaczyna oswajać się z myślą, że zostanie rodzicem.

Objawy trzeciego tygodnia ciąży

3 tydzień ciąży nie daje jeszcze żadnych objawów, poza brakiem miesiączki organizm może nie dawać żadnych sygnałów, a może być to np. zmęczenie. W 3 tygodniu już bije serduszko naszego maleństwa, choć sam maluszek nie jest jeszcze ukształtowany w żaden sposób. Organizm matki stara się chronić dziecko, szczególnie w pierwszych tygodniach, gdy jeszcze większość matek nie wie o tym, że pod ich sercem zaczyna rozwijać się malutka istotka. Natomiast kobiety świadome tego, że zostaną rodzicem nie powinny pić alkoholu, może on uszkadzać komórki. Przyszłe matki powinny rozstać się również z papierosami, gdyż paląc papierosa wciągamy do naszych płuc zamiast tlenu duże ilości dwutlenku węgla oraz substancji szkodliwych. Powoduje to, że dziecku mogą zostać dostarczane zbyt małe ilości tlenu.

Ogólne zalecenia dietetyczne

Ciężarne panie powinny odstawić surowe lub niedogotowane mięsa, drób czy ryby i owoce morza, ale i również surowe jaja, ograniczyć spożycie sosów, kremowe czy majonezów sporządzonych z surowych jaj, wiąże się to często, że spożyciem bakterii. Absolutnym błędem jest myślenie, że skoro teraz jest nas dwoje tak też jemy, za dwoje. Jemy normalne porcje, natomiast nasza dieta jeśli do tej pory taka nie była, powinna zmienić się na zbilansowaną, pełna warzyw, owoców, makro i mikroelementów, witamin, bogatą w zdrowe tłuszcze. Ubieramy się odpowiednio do pogody, staramy się nie przeziębiać, unikać infekcji. Na pewno odpowiednia dieta pomoże przyszłym mamą w utrzymaniu dobrego zdrowia oraz samopoczucia i pozwoli uniknąć chorób i infekcji.

Spożywaj węglowodany!

Bardzo ważne miejsce diecie przyszłej matki powinny zając węglowodany. Zarówno cukry proste, jak i również cukry złożone są bardzo ważne dla dziecka. Dlatego nie powinno się odstawiać cukru i słodyczy. Natomiast węglowodany złożone znajdziemy choćby w pieczywie, kaszach, ryżach, czy też ziemniakach. Spora część kobiet obawia się, że słodycze będzie trzeba w czasie ciąży całkowicie odstawić. Ale jak widać nie ma takiej konieczności.

Jedz mięso!

3 tydzień ciążyKobieta w ciąży powinna również spożywać mięso w normalnych ilościach. Nie powinna się w tym wypadku jakkolwiek ograniczać. Warto jedynie pamiętać, aby nie spożywać mięsa w postaci surowej. Bardzo dobrym wyborem będzie bez wątpienia mięso drobiowe, a także różnego rodzaju ryby. Mięso czerwone najlepiej spożywać w ograniczonych ilościach. W przypadku mięsa najważniejsze jest bowiem dostarczenie organizmowi żelaza, które również jest potrzebne dla odpowiedniego rozwoju płodu. Kwestia zakazu spożywania pokarmów w postaci surowej dotyczy również warzyw. Najlepiej poddać je obróbce cieplnej w formie gotowania na parze. Warto również zrezygnowac z tłuszczów zwierzęcych. Możemy je jednak z powodzeniem zastąpić tłuszczami pochodzenia roślinnego.

Mleko i nabiał

Dieta kobiet w ciąży wymaga również spożywania sporych ilości mleka i nabiału. Należy jednak unikać picia mleka surowego. Należy najpierw je ugotować. Należy również raczej unikać serów, które powstały na bazie mleka nieprzetworzonego.

Sport a ciąża

Kobieta w ciąży musi się ruszać. Brak aktywności fizycznej może w szybkim tempie doprowadzić do wzrostu masy ciała, co nie jest pożądane w trakcie ciąży. Ważne jest jednak, aby wybrać taką aktywność fizyczna, gdzie ryzyko upadku jest maksymalnie zminimalizowane. Dlatego dobrą opcją są spacery, aerobik, czy też pływanie. Natomiast kobiety w ciąży nie powinny uprawiać sportów zespołowych, które mają charakter kontaktowy. Również problematyczna jest jazda na rowerze. Wszak upaść z roweru nie jest wcale trudno.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here