Jak schudnąć i odzyskać formę po ciąży?

0
144
Jak schudnąć i odzyskać formę po ciąży?

Ciąża to piękny okres w życiu kobiety. Oczekiwanie na przyjście dziecka na świat wiele zmienia. Oprócz zmian życiowych ciąża niesie za sobą także zmiany w organizmie i w wyglądzie kobiety. Diametralnie zmienia się ciało, wzrasta jego masa.

Waga dziecka, płyn owodniowy, łożysko – to tylko część nadliczbowych kilogramów. Oprócz tego zmienia się metabolizm, organizm magazynuje większe ilości tkanki tłuszczowej, kobiety w ciąży są mało aktywne fizycznie, nierzadko też „jedzą za dwoje”.

W czasie ciąży ciało traci jędrność, pojawiają się rozstępy, pojawiają się dodatkowe centymetry na udach i na biodrach. Większość nadprogramowych kilogramów znika po porodzie, natomiast z resztą świeżo upieczona mama powinna poradzić sobie sama.

Po porodzie nie można pozwolić sobie na dietę, jeśli się karmi maleństwo piersią. Oczywiście warto ograniczyć spożywanie słodyczy i innych wysokokalorycznych produktów. Przy niemowlęciu nie każda mama może pozwolić sobie na regularne wyjścia do klubów fitness, na siłownię, nawet na regularną godzinną gimnastykę.

Regularne spacery z maluszkiem

Idealne rozwiązanie to aktywne spędzanie czasu z dzieckiem. Podstawową formą aktywności fizycznej przy małym dziecku są codzienne spacery. Są one zalecane dzieciom, dobrze wpływają też na zdrowie, wygląd, kondycję i samopoczucie mamy.

Z każdym dniem dobrze jest wydłużać trasy spacerów, a nawet zwiększać tempo. Na ulicach często można spotkać kobiety biegające z wózkami. To również dobry sposób na poprawę figury i kondycji. Jeżeli tylko pogoda na to pozwala, warto wychodzić na spacery dwa razy dziennie.

Ćwiczenia w domu

Kiedy już organizm zregeneruje się po porodzie, można też rozpocząć ćwiczenia w domu. Ćwiczyć można, gdy maluszek śpi lub gdy znajduje się pod opieką innej bliskiej osoby. Oczywiście na należy się forsować, na początku wystarczą krótkie treningi, które stopniowo można wydłużać.

Bardzo dobre efekty przyniosą ćwiczenia na sprzętach. Warto wiec zainwestować w rowerek treningowy, stepper czy orbitrek kettler.

Wiele ćwiczeń można wykonywać wraz z maluszkiem. Przysiady z maleństwem, unoszenie dziecka w pozycji leżącej czy stojącej to popularna zabawa, która sprawia wiele radości dziecku, a mamie pomaga wzmocnić mięśnie ramion i pleców. 

Pamiętajmy, że powrót do figury i formy sprzed ciąży to nie jest szybki proces. Trzeba uzbroić się w cierpliwość.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here